Pyrimme olemaan laadullisesti johtava yritys kaikilla toimintasektoreillamme. Arvioimme laatua sen mukaan, mitä ovat asiakkaiden ja käyttäjien tarpeet ja toisaalta kokemukset palvelusta.
Norlandia otti vuonna 2011 käyttöön laatujärjestelmän, TQM (Total Quality Management). Järjestelmä varmistaa, että kaikilla työntekijöillä on jatkuvasti käytössään päivitetyt toimintaprosessien kuvaukset ja ohjeistukset. Maaliskuussa 2014 Norlandia sai ISO-sertifikaatin. Tämä vahvistaa että arjen toiminnassa noudatetaan sisäisiä ohjeistuksia sekä toimintaa sääteleviä lakeja. ISO-sertifiointi sisältää läpikotaisen järjestelmien, prosessien sekä käytäntöjen arvioinnin ja se toteutetaan ulkopuolisten auditoijien toimesta. ISO-sertifioinnin voi menettää millä tahansa auditointikerralla. Norlandia panostaa voimakkaasti laatujärjestelmän kehittämiseen ja ylläpitämiseen sertifioinnin vaatimalla tasolla.
Pyrimme löytämään joustavasti ratkaisuja yksilöllisiin tarpeisiin. Yhteistyö asiakkaiden kanssa ja lakien ja käytäntöjen noudattaminen ovat lähtökohtia kaikessa toiminnassamme.
Laatu näkyy käytännön tasolla ammattitaitoisten työntekijöidemme ja asiakkaiden kohtaamisissa ja perustuu:
• selkeään ja näkyvään arvopohjaan
• osaavaan johtamiseen, mikä mahdollistaa työntekijöiden onnistumisen
• tehokkaisiin ja luetettaviin toimintamalleihin
Meillä on selkeät laatutavoitteet, joita viestitään, seurataan ja auditoidaan säännöllisesti.
Norlandia tarkastelee laatua jatkuvana prosessina. Nykyaikainen laadun hallinta varmistaa jatkuvan laadun kehittämisen. Norlandian laatujärjestelmässä kaikki prosessit ja toimintaohjeet eri liiketoiminnoissa on kuvattu ja kaikki poikkeamat sovituista toimintamalleista kirjataan systemaattisesti, millä mahdollistetaan jatkuva kehittäminen.
Laadun arvioinnin työkalut:
• Poikkeamien rekisteröinti
• Asiakaskyselyt
• Palautteet
• Työtyytyväisyyskyselyt (Great Place to Work)
• Laatumittarit (sisäiset auditoinnit, paikalliset ja kansalliset mittaukset)
Laadun kehittämisen tavoitteet asetetaan osana liiketoimintasuunnitelmaa mikä laaditaan konserni, liiketoiminta sekä yksikkötasolla.
Norlandia tekee joka päivä arvokasta työtä päiväkodeissa, potilashotelleissa, kotihoidossa ja hoivakodeissa. Selkeä eettinen ohjeistuksemme ja arvomme varmistavat, että kaikki Norlandialaiset - johdosta työntekijöihin - toteuttavat yhteisiä sovittuja toimintatapoja asiakkaita palvellessaan.
Norlandian arvot muodostavat sanan CARE (hoiva), ja ne ovat:
Competent (osaaminen)
Ambitious (tavoitteellisuus)
Respectful (kunnioittava)
Energetic (energisyys, aktiivisuus)
Kaikilla työntekijöillä on ”Norlandian arvot mukana arjessa” kirjanen. Arvolähtöisyys on erittäin tärkeää, kun työskennellään varhaiskasvatuksen tai muun hoivapalvelun parissa. Arvojemme mukainen toiminta on perusta sille, että pystymme olemaan laadullisesti johtava toimija.